fbpx

Bordeaux n°12: de Bordeaux die zichzelf niet te serieus neemt

Door Baudouin Havaux 

25.11.2025

Laten we eerlijk zijn: als je “Bordeaux” zegt, denken velen meteen aan chique diners, wijnen die “nog wat jaren nodig hebben” en zinnen als “mooie soepele tannines met een gestructureerde afdronk.” Niet bepaald de fles die je op een dinsdagavond opentrekt om Netflix te bekijken.. Maar dat was vroeger.

Met Bordeaux n°12 heeft Bernard Magrez – ja, dé grote meneer van de wijn – besloten om het stof van de kelder te blazen. Het idee? Een wijn zonder kapsones: fris, fruitig, makkelijk te drinken en vooral betaalbaar (5 tot 6 euro per fles, dat is meer “afterwork” dan “levensinvestering”). Een wijn voor elke dag, zoals hij zelf zegt. En eerlijk? Daar zeggen wij geen nee tegen.

Want een coole wijn verdient ook een coole look. Daarom vroeg Magrez aan JonOne, de legendarische New Yorkse streetartkunstenaar, om het etiket te ontwerpen. Het resultaat? Een explosie van kleur, energie en vrijheid – precies zoals de wijn zelf.

Rood of wit? Waarom kiezen?

De Rode: 60% Merlot, 40% Cabernet Sauvignon, geen eik, dus puur fruit en zachtheid. Licht gekoeld serveren om dat sappige, vrolijke karakter extra te laten spreken.

De Witte: 100% Sauvignon, levendig, knapperig, met een frisse citrustoets die je smaakpapillen wakker schudt.

Twee Bordeaux-wijnen van de nieuwe generatie, die de taal van vandaag spreken: minder poespas, meer plezier, meer delen.
Kortom, een Bordeaux die begrijpt dat we goed willen drinken, niet deftig.

Alle informatie over deze wijn hier: bernard-margez.com

Ander nieuws

Bekijk alle
chevron-down